Jdi na obsah Jdi na menu

Šeříkovka Plzeň

13. 4. 2007

Hon na králíky! Sunshine on tour!

Autor: Veronika Bergerová

Stejně netrpělivě jako se čekalo na vydání jejich nové desky, se čekalo i na tour. Ozývalo se mnoho pochybovačných hlasů, zda se Sunshine přece jen moc neskamarádili s komerčním ďáblem a jestli jejich „vyklidněnější“ deska může fungovat na koncertě stejně explozivně jako dřív.

Hon na králíky odstartovali Anyway a lepší support si asi Sunshine nemohli vybrat. Pořádná rock´n´rollová smršť okořeněná punkem a hard corem, rázem zaplavila celý sál jako vlna tsunami a na svém tempu nezpomalila až do samého závěru. Anyway hráli především věci z jejich nejnovějšího alba „Dead End“. Situace první kapely není nikdy jednoduchá, protože pravděpodobnost, že většina přišla na vás je malá a Anyway to jistě vědí. V Plzni je navíc dobrým zvykem se příliš aktivně do průběhu koncertu nezapojovat, ale i přesto, že z publika čišel chlad, u některých led a u některých se na tváři jasně odehrával boj, zda se pohnout a riskovat, že si zničí svůj perfektní styling nebo nepohnout a riskovat tak, že nebudou dost „cool“. Bylo to jedno z nejlepších vystoupení Anyway, jaké jsem navštívila.

Půda pro rock stars večera byla připravena. Ještě drobná přestavba pódia (jen ať si hezky fans stačí v klidu dojít na toaletu, na bar, nadýchat se vzduchu, .. ať při koncertě moc necourají). Šeříkovka se zaplnila, potemněla a očekávání rostla stejně úměrně, jako se vyprazdňovaly kelímky s pitivem.

Situace se stala neudržitelnou a na pódiu se v tomto momentu objevily siluety Sunshine a zazněly první tóny skladby „Macabre Interlude“. Hezký divadelní úvod. Respekt. Začátek byl poněkud rozpačitý a podepsal se na kvalitě skladby You (In Your Head), která byla nemastná neslaná. Když se Kay a spol. ujistili, že „jejich Plzeňané jim rozumějí“, nervozita byla pryč a večírek se rozjel naplno. Při čtvrté skladbě Top! Top! The Radio! skákal už celý sál.

Sunshine bývá vytýkáno, že se nechávají až příliš ovlivnit svými hudebními kolegy, myslím si, že tento koncert to potvrdil, ale rozhodně to není ke škodě věci. Sunz dokážou vytáhnout podstatu nových hudebních trendů a v rámci možností originálně zpracovat. Proto přitahují pozornost i u hodně mladých lidí, kteří tvořili podstatnou část publika. Možná by měl někdo Sunz crew poděkovat, že všem těmhle rock´n´rolu chtivým dítkám nekazí hudební vkus, na rozdíl od všech těch vyumělkovaných Tokio Hotels. Sunz odehráli většinu skladeb z alba „Dreamer“ a zaznělo i pár hitovek z alba „Moonshower and Razoblades“ jako například „Victim Is Another Name For Lover“. „Dreamer“ zní na koncertě daleko lépe než z desky, kde některé skladby působí ploše. Při živém hraní dostanou jiný rozměr.

Publikum nechtělo Sunz z pódia pustit, takže došlo i na pár přídavků. Jako definitivně poslední zazněla skladba „Keith Avenue 9 PM.“

Zdroj: xkultura.cz

Z DALŠÍCH WEBŮ